גגות סולאריים שעובדים בשבילכם

אבי בן תורה
מנהל שיווק ישראל / אבי בן תורה
07-10-2020

תוך כמה זמן מערכת סולארית ביתית מחזירה את ההשקעה, מה משפיע על התשואה ומאיפה מתחילים?

להתקנה של מערכת סולארית על גג ביתכם יש שפע של יתרונות, ביניהם גם היתרון הסביבתי: ההתחממות הגלובלית מאיימת על כדור הארץ וכיום, אחת הדרכים הבולטות באמצעותן ניתן למנוע את האסון היא גמילה מוחלטת מהשימוש בדלק מאובנים.

המערכת הסולארית הינה מערכת ירוקה לחלוטין, אשר אינה מזהמת את האוויר ונחשבת כמערכת שקטה ואמינה. בנוסף לכל היתרונות הנ"ל ועוד רבים אחרים, חשוב להתייחס בכובד ראש לפן הכלכלי שבהקמת מערכת סולארית ביתית, השקעה העומדת על כמה עשרות אלפי שקלים, אך יש תשואה בצידה.  

אילו פרמטרים משפיעים על התשואה מהתקנת גגות סולאריים?

אין ספק שהשאלה המרכזית הנשאלת על ידי אנשים פרטיים נוגעת להחזר ההשקעה. חשוב להדגיש כי כל מקרה הינו פרטני ותשובה מדויקת תתקבל רק לאחר בחינת הבית הספציפי שעל גגו תותקן המערכת והתכנון הפרטני שלה.

עם זאת, ניתן לראות כי ישנם מספר פרמטרים המשפיעים על התשואה הצפויה. להלן החשובים שבהם:

  • שטח זמין למערכת על גג הבית – ככל שהשטח הזמין להקמת המערכת יהיה גדול יותר, כך ניתן יהיה להתקין כמות גדולה יותר של פאנלים סולאריים. המשמעות היא שתהיה אפשרות לייצר כמות גדולה יותר של חשמל ובהתאם משך הזמן להחזר ההשקעה יהיה קצר יותר.
  • חשבון חשמל דו חודשי ממוצע – ככל שתצרוכת החשמל של בעלי המערכת נמוכה יותר, כך יידרש פחות זמן כדי להחזיר את ההשקעה.
  • מבנה הגג וכיוון הפאה העיקרית – כל עוד מדובר בגג שטוח, הרי שאין לכיוון הפאה העיקרית כל משמעות. לעומת זאת, כאשר שמדובר בגג משופע, כיוון הפאה העיקרית של הגג הינו בעל השפעה משמעותית על מספר שעות השמש בהן תזכה המערכת. ככל שהחשיפה לקרינה ישירה תהיה ממושכת יותר, כך תוכל המערכת לייצר כמות גדולה יותר של חשמל מדי יום ובהתאם, התשואה תהיה גבוהה יותר.
  • תפוקת המערכת – למערכות סולאריות שונות, ישנן יכולות שונות וככול שהמערכת יעילה יותר, כך יכולת הייצור שלה גבוהה יותר.
גגות סולאריים שעובדים בשבילכם

אז למה דווקא SolarEdge?

המערכת החדשנית של SolarEdge, מסירה את המגבלות של המערכות הסולאריות שקדמו לה, בין היתר כיוון שהיא מאפשרת להתקין מגוון פאנלים סולאריים בתנאי הצללה חלקית ובתנאים אופטימליים כאחד וטורי קולטים באורכים שונים על מפנים שונים ועל שיפועים שונים בגג.

מעבר לכך, יחידות הבקרה החכמות של SolarEdge (אופטימייזרים) שומרות על מתח אופטימלי בכניסה לממיר, ועוקבות באופן שוטף אחרי נקודת ההספק המקסימלית של כל פאנל סולארי בנפרד. הודות לכך, הפאנלים הסולאריים לא מושפעים זה מזה, כלומר הפאנלים החזקים לא מושפעים מהביצועים של הפאנלים החלשים יחסית, הנמצאים באותו הטור.

כיום, ממיר המתח של SolarEdge הוא היעיל ביותר בשוק. העובדה שהמערכת המהפכנית של SolarEdge מאפשרת לנצל באופן אופטימאלי את כל שטח הגג ומסוגלת להפיק עד 25% יותר אנרגיה ממערכות סולאריות סטנדרטיות, תורמת להגדלת התשואה ומקצרת את משך תקופת החזר ההשקעה. סך הכול, משך הזמן הדרוש להחזר ההשקעה נע בין שבע לעשר שנים בלבד.  

נסו זאת בעצמכם

אם אתם מתלבטים בנוגע להקמת מערכת סולארית ביתית ומעוניינים לבצע בדיקה ראשונית בנוגע לתשואה הצפויה, אתם מוזמנים להשתמש במחשבון החיסכון של SolarEdge: כל שעליכם לעשות הוא להזין מספר פרמטרים הרלוונטיים למבנה עליו אתם מעוניינים להתקין את המערכת (אזור בארץ, מבנה גג, שטח זמין למערכת בגג, כיוון הפאה העיקרית וכו') ותוך מס' דקות תקבלו מגוון נתונים אשר יאפשרו לכם לקבל מושג על ההכנסה המשוערת הצפויה לכם.  

לחילופין, אתם מוזמנים ליצור קשר עם נציגי השירות של החברה בטלפון מספר 5497* או להשאיר את הפרטים שלכם באתר ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם.