היתרונות של מערכות סולאריות לבתים פרטיים

אבי בן תורה
מנהל שיווק ישראל / אבי בן תורה
07-07-2022

מגמת המעבר לשימוש באנרגיה סולארית נמצאת בשיאה, ונראה כי אנשים רבים מבינים את היתרונות הטמונים בשימוש בה, הן מבחינת החיסכון העצום בעלויות האנרגיה, השמירה על איכות הסביבה וקלות ההתקנה של המערכות הסולאריות. אנו שמחים להציג בפניכם את היתרונות הבולטים של מערכת סולארית וכמובן את הצד הפיננסי של המערכות הללו כלומר, הרווח שתוכלו להפיק ממנה.  

מערכות סולאריות לבתים פרטיים הפכו לאחד מהנושאים המעניינים העולים במפגשים משפחתיים. רבים מתפארים בעובדה שהתקינו על גג ביתם מערכת ונהנים מחיסכון בעלויות החשמל, מתרומה לשמירה על איכות הסביבה ובעיקר מהחזר השקעה קבוע בחוזה אל מול חברת חשמל.

למה הכי משתלם להתקין מערכות סולאריות פרטיות בישראל?

תחום האנרגיה הסולארית הופך נפוץ יותר ויותר בישראל, בזכות ימי השמש הרבים, והעובדה שישראל נמצאת בתנופת אנרגיה ירוקה חסרת תקדים. מדינת ישראל נחשבת למובילה בתחום אחר של אנרגיה מהשמש – דודי השמש. על רוב הנכסים בישראל (בניינים ובתים כאחד) מותקנים דודי שמש אשר מנצלים את אנרגיית השמש לחימום המים.

בישראל כמות השמש גדולה פי 2-3 ביחס למדינות אחרות באירופה, וכידוע את השמש אנו יכולים לתרגם לכדי ייצור חשמל. נתון זה ממצב את ישראל כמדינה שבה מאוד משתלם להתקין מערכות סולאריות לבתים פרטיים. עם זאת, כיום אחוזים בודדים בלבד מכלל החשמל בישראל מיוצר באמצעות מערכות סולאריות ירוקות, ולכן מדינת ישראל עושה רבות לקדם את הנושא ואף התחייבה לאחרונה לעבור לייצר 30% מהחשמל בארץ באמצעות אנרגיות מתחדשות (הכוללות גם אנרגיה סולארית) עד 2030.

ממה מורכבות המערכות הסולאריות של SolarEdge?

  • פאנלים סולאריים
  • ממיר
  • אופטימייזר
  • מונה חכם
  • מערכת ניטור

במערכת סולארית קיימים פאנלים סולאריים שתפקידם לקלוט את קרני השמש וכך לייצר אנרגיה סולארית בזרם ישיר (DC). החשמל מוזן לממיר חכם שהופך אותו לחשמל בזרם חילופין (AC) בו משתמשים בני הבית.

האופטימייזר הוא רכיב אלקטרוני שמתחבר לכל אחד מהפאנלים ומאפשר למקסם את ייצור האנרגיה של המערכת הביתית. כמו כן, באמצעות האופטימייזרים ניתן ליהנות מבקרה רציפה של המערכת ברמת הפאנל הבודד. בנוסף, האופטימייזר דואג להוריד את רמת המתח של המערכת במקרה חירום ובכך מאפשר ליהנות מבטיחות מירבית.

תפקיד המונה החכם הוא לקבל את נתוני הייצור והצריכה העצמית של החשמל ישירות כך שניתן יהיה להציגם במערכת הניטור. למעשה, דרך המונה ניתן לבקר על החשבוניות של חברת החשמל ולעקוב אחר הצריכה. בנוסף, מערכת הניטור ביחד עם האופטימייזרים, מאפשרת לאנשי תחזוקה לתקן בעיות באופן נקודתי וקל, מכיוון שאפשר לעקוב אחר כל פאנל בנפרד.

מה נחוץ בבית פרטי לשם התקנת מערכת סולארית?

רגע לפני שמתחילים, כדאי לדעת מהם תנאי הסף להתקנה: גג פרטי בגודל של לפחות 60 מטרים שעשוי מבטון או רעפים. בנוסף, יש צורך שיהיה למבנה טופס 4 וחשבון חשמל קבוע.

ממה מורכבת עלות מערכות סולאריות לבתים פרטיים?

מחיר המערכת אינו אחיד ומשתנה בהתאם למרכיביה והיקפה. ישנן מערכות סולאריות לבתים פרטיים אשר נבדלות זו מזו ומושפעות מגודל הגג הנתון או השטח שבו ניתן להתקין את המערכת. מובן שככל שהמערכת תהיה גדולה יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר, כיוון שיש להתקין יותר פאנלים סולאריים על פני הגג ולקבל הספק גבוה יותר של ייצור חשמל. כך למשל מערכת סולארית שמייצרת חשמל בהספק של 23 קילוואט תהיה יקרה יותר ביחס למערכת קטנה יותר שמייצרת 6 קילוואט. עוד פרמטר המשפיע על מחיר המערכת הוא איכות רכיבי המערכת. כמובן שככל ויהיה מדובר ברכיבים עמידים ואיכותיים יותר, העומדים בתקנים בינלאומיים מחמירים של בטיחות – המחיר יהיה בהתאם.

היתרונות של מערכות סולאריות לבתים פרטיים

מהם היתרונות של מערכות סולאריות לבתים פרטיים?

שליטה על עלויות חשמל

עלויות החשמל עולות בשנים האחרונות, ולנו בתור צרכנים אין שליטה על המחיר הזה. על ידי התקנת מערכת סולארית במחיר נקוב, אנו יכולים להתחיל לייצר חשמל באופן עצמאי, למכור אותו לחברת חשמל ולקזז את השימוש העצמי שלנו, כך שמחיר החשמל המיוצר עצמית הופך קבוע.

שמירה על סביבה ירוקה

מדי שנה נחסכים מיליוני טונות של ייצור פחמן דו חמצני תודות למערכות סולאריות המפיקות אנרגיה ממשאבי הטבע.  בדרך זו אנו מסייעים בהאטת התחממות כדור הארץ ומצמצמים את זיהום האוויר. זהו יתרון עוצמתי במיוחד – ליהנות מחשמל מבלי לגרום נזק לסביבה ולכדור הארץ.

תשואה גבוהה להשקעה שלנו

כאשר אנו בוחרים בהתקנת מערכת סולארית בבית פרטי, אנו יכולים להגיע לתשואות גבוהות וקבועות למשך שנים רבות. נזכיר שההשקעה היא חד פעמית עבור רכישה והתקנת המערכת ולאחר מכן המערכות מייצרת אנרגיה ממשאבי הטבע, כך שמדובר על השקעה משתלמת לטווח הארוך. אנו יכולים להגיד בזהירות שה-ROI על מערכות סולאריות נע בין 10%-15%.

אפשרויות מימון נוחות דרך הבנקים

ההשקעה במערכת סולארית רווחית מאוד ובטוחה, והבנקים יודעים זאת היטב. לכן הם מוכנים לתת תנאי מימון מעולים למי שיתקין בביתו מערכת סולארית. נציין שכיום ברכישת נכסים להשקעה כמו בנכס מסחרי, אפשר לקבל עד 80% מימון. ברכישת מערכת סולארית הבנק מעניק עד 100% מימון בתנאים אטרקטיביים מאוד.

נהנים מעצמאות אנרגטית

הוצאות החשמל נחשבות כיום להוצאה משמעותית בניהול משק בית, וכמובן אחד האלמנטים החשובים והחיוניים בחיינו. כאשר אנו בוחרים בהתקנת מערכת סולארית פרטית, אנו מורידים את עלויות החשמל בצורה משמעותית ואף צפויים להרוויח מכך כסף. בעתיד, במידה והתקינה תאפשר זאת, נראה מערכות הכוללות אגירה ומאפשרות עצמאות אנרגטית כמעט מוחלטת.

כמה אתם צפויים להרוויח מן המערכת הפרטית שלכם?

הממוצע להחזר השקעה הוא בין שבע לעשר שנים, כאשר הרווח נגזר בהתאם לגודל המערכת, כמות הפאנלים וכמות השמש באזור המגורים שלכם. בכל מקרה, המערכת מאפשרת להגדיל באופן משמעותי את ההכנסות החודשיות על ידי חיסכון בתשלום על החשמל אותו אנו צורכים.

גם אתם רוצים ליהנות מכל היתרונות המופלאים של מערכת סולארית ביתית?

מערכות SolarEdge מתוכננות היטב כדי לאפשר התקנה על רובם המוחלט של סוגי מבני הגגות הביתיים. החברה מציעה לכם ליווי אישי לאורך כל הדרך החל מבחינת נתוני הסף ופוטנציאל ההכנסה שלכם על מנת לבחור את המערכת המדויקת לצרכים האישיים שלכם, ועד לסיום ההתקנה.